Vi har klaret os igennem den digitale udfordring 

Corona-krisen ramte os alle som et lyn fra en klar himmel. Med et trylleslag forandredes måden, vi er sammen på, fuldstændigt. Vi var halvvejs igennem et uddannelsesforløb, da alle fysiske aktiviteter måtte aflyses fra den ene dag til den anden.

Selvom vi gennem flere år har arbejdet med, at få vores kursusmateriale lagt over i en online vidensbank, så stillede det os alligevel over for en stor, digital udfordring: nemlig at få den resterende undervisning flyttet til en 100% online platform - klar til mandag morgen kl.: 9.00.

Det er vi glade for at kunne fortælle; lykkedes os med stor succes og vi deler historien her, for måske kan den inspirere dig til at gøre noget anerledes i din virksomhed?!
 

Sådan gjorde vi

  • Vi udnyttede de tekniske hjælpemidler, vi alle har lige ved hånden: internettet, Wi-Fi, Zoom, smartphones m.v.
  • Vi foretog de nødvendige ekstra support- og testopkald for at få alt til at fungere hos vores deltagere, undervisere og rådgivere.
  • Vi opfordrede alle kursusdeltagere til at teste og afprøve platformene sammen.
  • Vi gjorde flittigt brug af vores online læringsplatform og -vidensbank til fjernundervisning af iværksættere og ejerledere, som vi gennem flere år har arbejdet på.

Samtidig mødte vi en meget positiv indstilling fra kursusdeltagere, som alle havde den indstilling at: ”Dét gør vi da bare – det bliver spændende!”

Vi oplevede også en enorm velvilje og hjælpsomhed fra vores dygtige rådgivere, der satte os i stand til at klare os succesfuldt igennem de første tre uger af Corona-krisen. 

 

Det lærte vi

Corona-krisen kom som en uventet og ubuden gæst, og vi lærte, at vi er i stand til at agere hurtigt i situationer, hvor udefrakommende faktorer trængte sig på og satte en brat stopper for alle igangværende aktiviteter. Ingen kender udfaldet af Corona-krisen eller hvor længe det varer, før alt er normaliseret igen. Men vi har lært, at vi kan hvad vi vil, når der er velvilje fra alle sider.

Vi lærte, at:

  • En positiv indstilling til, at tingene kan lykkes – uafhængigt af omstændighederne – er altafgørende for succes.
  • Omstillingsparathed er af allerstørste betydning for alle virksomheder – store som små – og ikke mindst i krisetider.
  • Det gælder om at handle og se muligheder, frem for begrænsninger.

 

En stor tak til

Vi kan takke mange for at bidrage mege positivt til at gøre det igangværende uddannelsesforløb til en succes:

  • Alle vores deltagere, som tog det hele som en ekstra læring

Vores rådgivere fra første periode af forløbet:

  • Revisorerne Dennis Jensen og Patrick Simonsen fra Redmark
  • Specialist inden for digital markedsføring Michael Bisgaard fra Pikuseru

Rådgivere og oplægsholdere, som med bravur klarede udfordringen med at undervise via Zoom:

  • Account Manager Kenneth Frøkjær fra Handelsbanken
  • Direktør Bo Christensen fra Life Science Innovation
  • Freelanceskribent og tekstforfatter Lene Høg fra ad hoc kommunikation

Derudover kan vi takke de af vores rådgivere, som har taget sig tid til at give individuel sparring pr. telefon.

  • Advokat Stiven Larsen fra HjulmandKaptajn, som ekstraordinært gav individuel og personlig sparring til hver enkelt deltager.
  • Associeret partner og kundechef Esben Lunden fra Söderberg & Partners
  • Erhvervskonsulent Kim Kirkegaard fra foreningen DANA

Derudover vil vi naturligvis gerne takke alle i back-office herunder vores egne hjælpere, samt administrationen og IT-support på Aalborg Handelsskoles kursusafdeling.